Όταν η διδασκαλία των Γερμανικών γίνεται παιχνίδι! - Το «Glossomobil- Γερμανικά σε κίνηση» ήρθε στο 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας

 Το Glossomobil, ένα μοναδικό αυτοκίνητο, γεμάτο χίλιους και έναν δημιουργικούς τρόπους εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας στάθμευσε στο 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας, την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016, μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας των Γερμανικών κ. Νεκταρίας Κορκακάκη, αλλά και με την αμέριστη υποστήριξη του διευθυντή του σχολείου κ. Νικολαου Νεοχωρίτη και του συλλόγου διδασκόντων.

Πρόκειται για ένα βιωματικό πρόγραμμα υπό την αιγίδα της Γερμανικής Πρεσβείας σε συνεργασία με το Goethe Institut (Γερμανικό Ινστιτούτο Γκαίτε) που έχει ως στόχο να κάνει τη γερμανική γλώσσα πιο προσιτή στους μαθητές. Οι μαθητές της Β και Γ τάξης απασχολήθηκαν μέσα και έξω από την αίθουσα. Χάρτες, οπτικοακουστικό υλικό και πολύχρωμα φυλλάδια μεταφέρθηκαν από το Glossomobil στην τάξη και η διασκέδαση άρχισε!

Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες λύνοντας κουίζ και ακονίζοντας την παρατηρητικότητα τους και μέσα από πολλές δημιουργικές δραστηριότητες είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να χρησιμοποιήσουν αυτά που έχουν μάθει στο μάθημα των Γερμανικών, αλλά και να «νιώσουν» τη γλώσσα, να την αγαπήσουν ακόμη περισσότερο και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους συλλέγοντας πολλές πληροφορίες για τη χώρα, τον πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα της Γερμανίας. Αποκορύφωμα του προγράμματος αποτέλεσαν τα παιχνίδια στην αυλή με ένα ειδικό πανί από αλεξίπτωτο, το οποίο ήταν το όχημα των μαθητών σε ένα φανταστικό ταξίδι στις πόλεις και τα αξιοθέατα της Γερμανίας. 

Ευχαριστούμε θερμά το διδακτικό προσωπικό του Γερμανικού Ινστιτούτου κ.Γεώργιο Πετράκη και κ.Γεώργιο Κομνηνό, που κατάφεραν να δημιουργήσουν μέσα σε λίγα λεπτά μια πολύ θετική ατμόσφαιρα στην τάξη με αποτέλεσμα ακόμη και μαθητές που ήταν αρχικά διστακτικοί ή συνεσταλμένοι να συμμετέχουν ενεργά και να συνεργάζονται αρμονικά. Ευχαριστούμε επίσης την κ. Νεκταρία Κορκακάκη, καθηγήτρια Γερμανικής γλώσσας του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας και συγχαίρουμε τους μαθητές του σχολείου μας για την ενεργή και ενθουσιώδη συμμετοχή τους.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το Δεκέμβριο με την ελπίδα να δεχθούν και πάλι την πρόσκλησή μας για να τους γνωρίσουν και οι μαθητές της Α Γυμνασίου.

 PB210055

 

PB210058

 


Συμμετοχή της χορωδίας του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας στην 8η Διεθνή Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών

Εξαιρετική ήταν η εμφάνιση της χορωδίας του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας, που συμμετείχε στην 8η Διεθνή Συνάντηση Σχολικών Χορωδιών Καρδίτσας, την Κυριακή 3 Απριλίου 2016 στην αίθουσα εκδηλώσεων του Hotel Thessalikon Grand.Το Διεθνές Φεστιβάλ Καρδίτσας τελεί υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του καθηγητή και μαέστρου Νίκου Ευθυμιάδη και η φετινή εκδήλωση είναι αφιερωμένη στους κορυφαίους συνθέτες CarloGesualdo, GiovanniPaiseillo και JeanFrancoisRameau.

Η χορωδία συμμετείχε με 25 μαθήτριες της Β΄και Γ΄τάξης του 2ου Γυμνασίου υπό τη διεύθυνση της καθηγήτριας Μουσικής του σχολείου, κ.Ευθυμιάδη Σοφίας. Η συμμετοχή του συγκεκριμένου μουσικού συνόλου αποτελεί δράση στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής αλλά και μιας γενικότερης γνωστικής και αισθητικής παιδείας. Ο Διευθυντής, οι Εκπαιδευτικοί και οι Γονείς των χορωδών του σχολείου μαζί με το υπόλοιπο φιλόμουσο κοινό είχαν την ευκαιρία να ζήσουν όμορφες και πρωτόγνωρες στιγμές απολαμβάνοντας την καταπληκτική ερμηνεία του μουσικού προγράμματος των παιδιών που τραγούδησαν με τη ψυχή τους, και χάρη στη ζωντάνια τους κατάφεραν να αποσπάσουν το θερμό χειροκρότημα των ακροατών.Ο παρουσιαστής της εκδήλωσης, ο κ.Αλέξης Κωστάλας, εξέφρασε την ικανοποίησή του επισημαίνοντας συγχρόνως την επικοινωνία των χορωδών με την καθηγήτριά τους. 

Άψογη υπήρξε   και η ενδυματολογική και σκηνική παρουσία των μαθητριών, της οποίας την επιμέλεια είχε η διακοσμήτρια κ.Σοφία Δρυάδη-Κοντού, στα πλαίσια της εθελοντικής προσφοράς των γονέων. Τη συγκεκριμένη εκδήλωση πλαισίωσαν και εικαστικές δημιουργίες μαθητών και μαθητριών του 2ου Γυμνασίου, εμπνευσμένες από την πανανθρώπινη γλώσσα της Μουσικής που ενώνει τους ανθρώπους και συντελεί στην επίτευξη της ειρήνης. Οι μαθητές και μαθήτριες σε συνεργασία με τις καθηγήτριες Καλλιτεχνικών κ.Θεοδώρου Μάρω και κ.Σπαθή Ευτυχία, ξεδίπλωσαν το καλλιτεχνικό τους ταλέντο και χάρισαν στο κοινό ένα πρωτότυπο θέαμα.

Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στον καλλιτεχνικό Διευθυντή κ.Νίκο Ευθυμιάδη όσο και στον έγκριτο παρουσιαστή κ.Αλέξη Κωστάλα και στους υπόλοιπους συντελεστές της διοργάνωσης του μοναδικού θεσμού αυτού του είδους που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα. Αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα αξιόλογο πολιτιστικό γεγονός, αφού πρόκειται για διοργάνωση με υψηλής ποιότητας ακούσματα, ερμηνευμένα από μικρούς μαθητές. Ταυτόχρονα δίνει το έναυσμα για την εντατική, συστηματική και πειθαρχημένη επί μήνες ενασχόληση εκατοντάδων μαθητών με τη Χορωδιακή Τέχνη με στόχο ένα αξιοθαύμαστο μουσικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, η άμιλλα που δημιουργείται μεταξύ των σχολείων που παίρνουν μέρος, δίνει ένα επιπλέον κίνητρο στα παιδιά για την μελλοντική ανάδειξη της χορωδίας τους. Γενικότερα, με το θεσμό αυτό ενισχύεται η Καλλιτεχνική Αγωγή και Παιδεία και προβάλλεται η δυναμική της σχολικής Κοινότητας.


Ενδοσχολική Επιμόρφωση

Στο πλαίσιο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του 2ου Γυμνασίου ξεκίνησε χθες 9 Φεβρουαρίου 2016, στο χώρο του σχολείου ενδοσχολικό σεμινάριο διάρκειας 12 ωρών με θέμα «Η χρήση νέων τεχνολογιών και διαδραστικών πινάκων στη διδασκαλία».

Οι γνώσεις και οι δεξιότητες που θα αποκτήσουν οι συμμετέχοντες καθηγητές θα χρησιμοποιηθούν στην αξιοποίηση των έξι (6) διαδραστικών συστημάτων καθώς και του υπόλοιπου τεχνολογικού εξοπλισμού που διαθέτει το σχολείο.

Το συγκεκεριμένο επιμορφωτικό σεμινάριο εγκρίθηκε από τον Επιστημονικό Προϊστάμενο της Περιφερειακής Δ/νσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας κατόπιν ενεργειών της σχολικής συμβούλου Μπατσίλα Μαριάνθης. Επιμορφώτρια του σεμιναρίου είναι η εκπαιδευτικός του σχολείου Βλάχου Βασιλική.

     Την έναρξη του σεμιναρίου τίμησε με την παρουσία του ο Προϊστάμενος Δ/θμιας Εκπ/σης κ.Παπανούσκας Μιχάλης και η Παιδαγωγική Υπεύθυνη σχολική Σύμβουλος κ.Μπατσίλα Μαριάνθη.

DSCN1982

 

DSCN1985


Εθελοντική προσφορά γονέων μαθητών

     Ο εθελοντισμός συνδέεται στενά με την προσφορά. Αφορά σε δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες τα μέλη μιας κοινότητας καθίστανται ενεργοί πολίτες, αποκτούν νέες δεξιότητες και αναλαμβάνουν δράσεις προς όφελος των συμπολιτών τους.Ο εθελοντισμός δεν έχει πλαίσιο και όρια? είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο που μπορεί να πάρει διάφορες μορφές και διαστάσεις ανάλογα με τις αξίες, τις αρχές και την κοινωνική, οικονομική και πολιτισμική πραγματικότητα της κάθε κοινωνίας.

     Ο εθελοντής προσφέρει ανιδιοτελώς τον ελεύθερο χρόνο του ή τις γνώσεις που διαθέτει, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα. Με αυτήν την έννοια, ο εθελοντισμός ταυτίζεται με τη φιλανθρωπία και την αγάπη για το συνάνθρωπο, χωρίς, ωστόσο, ο εθελοντής να αντιμετωπίζει τα άτομα στα οποία προσφέρει εθελοντική εργασία με οίκτο, αλλά ως άτομα ισότιμα τα οποία περνούν δυσκολίες και στα οποία μπορεί να προσφέρει.

     Αξίζει ειδικότερα να τονιστεί η σημασία της εθελοντικής προσφοράς των γονέων των μαθητών του κάθε σχολείου, σε όποιον τομέα μπορεί ο καθένας, καθώς είναι απολύτως απαραίτητη για να μπορέσουμε να προσφέρουμε καλύτερο σχολικό περιβάλλον στα παιδιά μας, έστω και σε βάρος του ελεύθερου χρόνου μας.Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί η ενέργεια του κ. Σακελλαρίου Στέλιου, γονέα μαθητή που φοιτά στην Α΄τάξη του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας, ο οποίος με προσωπική δουλειά στο μηχανουργείο που διατηρεί στην πόλη της Καρδίτσας, με δικά του έξοδα και σε βάρος του προσωπικού του χρόνου κατασκεύασε τέσσερις (4) μεταλλικούς κάδους σκουπιδιών και τους τοποθέτησε στην αυλή του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τοποθετήσει στον αύλειο χώρο του σχολείου και 40 μεταλλικές βάσεις στήριξης ποδηλάτων των μαθητών. Είναι πολύ ευγενικό εκ μέρους του και αποτελεί παράδειγμα για όλους τους γονείς που θέλουν, ο καθένας με το δικό του τρόπο, να προσφέρουν στα παιδιά και στο σχολείο τους.

     Με τον τρόπο αυτό άλλωστε ενθαρρύνουμε και τη συμμετοχή των μαθητών σε εθελοντικές δραστηριότητες, καθώς είναι γνωστό ότι οι ευεργετικές τους συνέπειες λειτουργούν πολλαπλασιαστικά σε βάθος χρόνου, αφού εθίζουν τα νεαρά μέλη της κοινότητας αφενός στο να μη σκέφτονται ατομιστικά και αφετέρου στο να ενστερνίζονται τη λογική της κοινωνικής προσφοράς.

DSCN1975

Πρόσθετες πληροφορίες