ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Erasmus+ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

Με επιτυχία διεκπεραιώθηκε η κινητικότητα του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας στην Ποτέντσα της Ιταλίας κατά την περίοδο 23-30 Ιουλίου 2022 στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ (Δράση ΚΑ1) με τίτλο «Παρουσιάζοντας το σχολείο μας στην Ευρώπη» σε συνεργασία με τον ιταλικό οργανισμό EURO-NET.

Στην κινητικότητα πήραν μέρος οι καθηγήτριες του σχολείου Τσατσαρώνη Βασιλική (διευθύντρια), Ρόπη Γεωργία και Γαρίτου Αντιγόνη. Οι συμμετέχουσες έτυχαν εξαιρετικής υποδοχής και φιλοξενίας από τους υπευθύνους του κέντρου εκπαίδευσης και επιμορφώθηκαν λεπτομερώς στον τρόπο σχεδιασμού, υλοποίησης και οργάνωσης σχεδίων Erasmus, με έμφαση στις αλλαγές που θεσμοθετήθηκαν στα καινούρια σχετικά προγράμματα. Οι καθηγήτριες παρουσίασαν τα προγράμματα Erasmus που διενεργεί το σχολείο και συζήτησαν για τις προοπτικές διεύρυνσης και βελτίωσης των σχετικών δραστηριοτήτων. Επιπλέον, σε συνεργασία με τον οργανισμό, πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές επισκέψεις, όπου οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις φυσικές και πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και ομορφιές της γύρω περιοχής, με έμφαση στον ελληνικό χαρακτήρα της Κάτω Ιταλίας.

Πέρα από τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν, οι καθηγήτριες είχαν την ευκαιρία να συσφίξουν τις σχέσεις τους με τους εταίρους από την Ιταλία, να ανταλλάξουν ιδέες, να εξασκήσουν τις δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα και να βιώσουν έμπρακτα τι σημαίνει να είσαι Ευρωπαίος πολίτης, που αποτελούν επίσης βασικούς στόχους των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+, επιστρέφοντας στην πόλη μας με άριστες εντυπώσεις. Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου συγχαίρουν τις παραπάνω εκπαιδευτικούς, αλλά και όλους τους υπόλοιπους που συνέβαλαν στην υλοποίηση της δράσης και εύχονται ανάλογες όμορφες προσπάθειες να συνεχιστούν.

Δείτε εδώ τις φωτογραφίες.

ΥΠΟΔΟΧΗ ΕΤΑΙΡΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Erasmus+ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΑΠΟ ΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η υποδοχή εταίρων στην Καρδίτσα από το 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο: «A creative student in the service of the local society and natural environment. Young European-aware of the needs of the community and environment», στο οποίο το σχολείο συμμετέχει. Η υποδοχή πραγματοποιήθηκε την περίοδο 4-8 Απριλίου 2022 και συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές από την Πολωνία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Διαδικτυακά συμμετείχαν επίσης εταίροι από την Πορτογαλία.

Στο πλαίσιο της κινητικότητας παρουσιάστηκαν οι εργασίες των μαθητών όλων των συμμετεχόντων χωρών σχετικά με την αγορά εργασίας και τις επαγγελματικές προτιμήσεις των νέων σε κάθε χώρα, καθώς και τα έργα και τα αποτελέσματα του καλλιτεχνικού διαγωνισμού που διεξήχθη σε κάθε σχολείο με θέμα: «What our world would be without inventions?». Πέρα από τις εκπαιδευτικές δράσεις, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες και τοπικούς χορούς που διεξήχθησαν στο σχολείο, επισκέφτηκαν το τμήμα «Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπου ενημερώθηκαν για τη μετεξέλιξη ενός παραδοσιακού επαγγέλματος στη σύγχρονη επιστημονική εκδοχή του, περιηγήθηκαν σε διάφορα αξιοθέατα της πόλης (Δημοτική Αγορά, Άγιος Κωνσταντίνος, Παυσίλυπο) και ξεναγήθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Καρδίτσας. Ταυτόχρονα, είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τοπικές συνταγές και να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής των ντόπιων. Στο πλαίσιο της κινητικότητας πραγματοποιήθηκαν επίσης εκπαιδευτικές εκδρομές στα Μετέωρα και στη Λίμνη Πλαστήρα-Φράγμα, καθώς και στον Βόλο και στη Μακρινίτσα, όπου ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Θεόφιλου και ενημερώθηκαν για την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και για τα βότανα της περιοχής στο ΚΠΕ Μακρινίτσας.

Πέρα από τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν, οι συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν φιλικές σχέσεις με τους Έλληνες συμμαθητές και συναδέλφους τους, να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες, να εξασκήσουν γλωσσικές δεξιότητες, να αναπτύξουν τεχνικές συνεργασίας και να συσφίξουν τις σχέσεις τους, βιώνοντας έμπρακτα την ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη και επιστρέφοντας στις πατρίδες τους με τις καλύτερες εντυπώσεις. Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου συγχαίρουν όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχή διεκπεραίωση της κινητικότητας που διεξήχθη στην πόλη και στο 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας και εύχονται τέτοιες δράσεις να ποικίλλουν πάντα τη ζωή του σχολείου, δίνοντας νέα διάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δείτε εδώ τις φωτογραφίες.

ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ Erasmus+ ΤΟΥ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΩΝΙΑ

Με επιτυχία διεκπεραιώθηκε η τελευταία κινητικότητα στο πλαίσιο του σχεδίου ΚΑ229 με τίτλο: «A creative student in the service of the local society and natural environment. Young European - aware of the needs of the community and environment», στο οποίο συμμετέχει το 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας, στο Szczecin της Πολωνίας κατά την περίοδο 24 Ιουνίου με 2 Ιουλίου 2022.

Στην κινητικότητα, στην οποία συμμετείχαν επίσης μαθητές και καθηγητές από τη Ρουμανία, την Πορτογαλία και τη Βουλγαρία, πήραν μέρος οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου του σχολείου Γερούκη Αλεξάνδρα, Γιαννακάκη Ελπίδα, Πανταζή Σοφία, Παπανικολάου Αναστασία και Παπανικολάου Μαρία, με συνοδούς τις καθηγήτριες του σχολείου κ. Ρόπη Γεωργία και κ. Τσιαντή Αναστασία. Οι συμμετέχοντες έτυχαν εξαιρετικής φιλοξενίας από τους μαθητές και τους καθηγητές του σχολείου Szkola Podstawowa nr.11, im. UNICEFu w Szczecinie. Οι μαθητές παρουσίασαν το κόμικ που είχαν ετοιμάσει κατά το προηγούμενο διάστημα και εκπόνησαν επιχειρηματικό σχέδιο προώθησης της εφεύρεσής τους για τα ΑΜΕΑ, αφού δέχθηκαν σχετική εκπαίδευση επιχειρηματικότητας. Επιπλέον, μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κουλτούρα και τις φυσικές ομορφιές της περιοχής αυτής της Πολωνίας, με περιηγήσεις στην πόλη του Szczecin, στα μνημεία και τα πάρκα της, καθώς και στη γύρω περιοχή, διαδραστικό παιχνίδι στο πάρκο Jomsborg Reclaw που στεγάζει μια εξαιρετική απομίμηση χωριού Βίκινγκς, επίσκεψη στο φυσικό πάρκο Międzyzdroje με τους μοναδικούς ευρωπαϊκούς βίσωνες και στην κοντινή παραλία της Βαλτικής, καθώς και με βαρκάδα στον ποταμό Όντερ και τη λίμνη Dąbie. Επίσης, επισκέφτηκαν το σωζόμενο καταφύγιο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου της πόλης, όπου, μέσα από την εικονική επαφή με τη βία του πολέμου, ενθαρρύνθηκαν να εκτιμήσουν τα πολλαπλά οφέλη της ειρήνης.

Πέρα από τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν, οι μαθητές και οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να συσφίξουν τις σχέσεις τους με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους συμμαθητές και συναδέλφους τους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, να ανταλλάξουν ιδέες, να εξασκήσουν τις δεξιότητές τους στην αγγλική γλώσσα και να βιώσουν έμπρακτα τι σημαίνει να είσαι Ευρωπαίος πολίτης, που αποτελούν επίσης βασικούς στόχους των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+. Η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών υπήρξε άψογη καθ' όλη τη διάρκεια της κινητικότητας και όλοι επέστρεψαν στην πόλη μας με άριστες εντυπώσεις και την ευχή ανάλογες όμορφες προσπάθειες να συνεχιστούν. Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου συγχαίρουν τους παραπάνω μαθητές, αλλά και όλους τους υπόλοιπους που συνέβαλαν στην υλοποίηση των δράσεων και τους εύχονται να βάζουν πάντα ωραίους και υψηλούς στόχους στη ζωή τους.

Δείτε εδώ τις φωτογραφίες.

ΥΠΟΔΟΧΗ ΕΤΑΙΡΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Erasmus+ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΑΠΟ ΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η υποδοχή εταίρων στην Καρδίτσα από το 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας, με την οποία ολοκληρώθηκαν οι κινητικότητες του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 με τίτλο: «Generative Application to Manage Education (G.A.M.E.)», στο οποίο το σχολείο συμμετέχει. Η υποδοχή πραγματοποιήθηκε την περίοδο 11-13 Ιουλίου 2022 και συμμετείχαν καθηγητές από Λετονία, Κροατία, Πορτογαλία, Τουρκία και Βόρεια Μακεδονία.

Στο πλαίσιο της κινητικότητας αξιολογήθηκε ο βαθμός επίτευξης των στόχων του προγράμματος και συζητήθηκαν οι δυνατότητες διάχυσης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του. Πέρα από τις εκπαιδευτικές δράσεις, οι συμμετέχοντες περιηγήθηκαν σε διάφορα αξιοθέατα της πόλης (Δημοτική Αγορά, Άγιος Κωνσταντίνος, Παυσίλυπο) και ξεναγήθηκαν στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στο Μουσείο Πόλης της Καρδίτσας. Ταυτόχρονα, είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τοπικές συνταγές και να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής των ντόπιων. Στο πλαίσιο της κινητικότητας πραγματοποιήθηκαν επίσης εκπαιδευτικές εκδρομές στη Λίμνη Πλαστήρα-Φράγμα, στα Μετέωρα (Μονή Μεγάλου Μετεώρου) και στα Τρίκαλα, καθώς και στον Βόλο-Μακρινίτσα-Άφησσο, όπου ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Θεόφιλου- εκδρομές με τις οποίες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ιστορικό υπόβαθρο και τις αρχιτεκτονικές και φυσικές ομορφιές της περιοχής μας και των γειτονικών νομών.

Πέρα από τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν, οι συμμετέχοντες επισφράγισαν τις σχέσεις φιλίας με τους Έλληνες συναδέλφους τους, αντάλλαξαν απόψεις και ιδέες, ανέπτυξαν τεχνικές συνεργασίας, βιώνοντας έμπρακτα την ιδιότητα του Ευρωπαίου πολίτη και επιστρέφοντας στις πατρίδες τους με τις καλύτερες εντυπώσεις. Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου συγχαίρουν όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχή διεκπεραίωση της κινητικότητας που διεξήχθη στην πόλη μας και στο 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας και εύχονται τέτοιες δράσεις να ποικίλλουν πάντα τη ζωή του σχολείου, δίνοντας νέα διάσταση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δείτε εδώ τις φωτογραφίες.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Erasmus+ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ με κωδικό 2019-1-PL01-KA229-065699_5 και τίτλο "A creative student in the service of the local society and natural environment. Young European - aware of the needs of the community and environment"
Μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και με την εκπαιδευτική διαδικασία να διενεργείται κυρίως μέσω τηλεκπαίδευσης, οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας συνέχισαν με εξαιρετική προθυμία και αξιέπαινη επιμέλεια εξ αποστάσεως τις δράσεις των προγραμμάτων Erasmus+, στα οποία συμμετέχει το σχολείο, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε για αυτούς το «δέλεαρ» των ταξιδιών για τη φετινή χρονιά. Συγκεκριμένα, οι μαθητές διεκπεραίωσαν στην περίοδο από Σεπτέμβριο 2020 έως Ιούνιο 2021 τις παρακάτω δράσεις:

  1. Δημιουργία και δράση «μικρών επιστημόνων» στο σχολείο με σχετικές πρωτοβουλίες ανάλογα με το αντικείμενο της κάθε ομάδας: «μικροί γιατροί», «μικροί γεωπόνοι», «μικροί διατροφολόγοι».
  2. Δημιουργία και επεξεργασία εφαρμογής για smartphone, που αφορά στην εύκολη εύρεση σημείων πρόσβασης για άτομα με ειδικές ανάγκες στην πόλη μας.
  3. Δημιουργία βίντεο με χριστουγεννιάτικες ευχές στις κυριότερες ευρωπαϊκές γλώσσες και στις γλώσσες των συμμετεχουσών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+ χωρών και με ελληνικά κάλαντα με συνοδεία μουσικών οργάνων.
  4. Δημιουργία παρουσίασης επτά Ελλήνων εφευρετών στο πλαίσιο της δράσης «My national inventors».
  5. Συμμετοχή σε διαδικτυακό διαγωνισμό μεταξύ των συμμετεχουσών χωρών, σχετικά με τους εθνικούς εφευρέτες («The Prominent Inventors and Inventions of Poland, Greece, Bulgaria, Romania and Portugal" – an interactive quiz»), στον οποίο μάλιστα οι 27 από τους 30 συνολικά διακριθέντες μαθητές ήταν από το σχολείο μας!
  6. Συνεντεύξεις από οκτώ επαγγελματίες (επιστήμονα, καλλιτέχνη, δημοσιογράφο, επιχειρηματία, οικολόγο, κοινωνικό επιστήμονα, ειδικό πληροφορικής, μεταφραστή), στο πλαίσιο της δράσης «Let's dive into the world of professions» για δημιουργία booklet επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών.
  7. Δημιουργία μικρού φιλμ με τίτλο «Not so equal after all...» σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρίες στην περιοχή μας.
  8. Συμμετοχή σε διαδικτυακό workshop με τίτλο «Euroweek» από τις 21 έως τις 25 Ιουνίου 2021.

Ιδιαίτερα συγχαρητήρια αξίζουν στους παρακάτω μαθητές, που συμμετείχαν πρόθυμα στις διαδικτυακές δράσεις, παρά το ήδη επιβαρυμένο πρόγραμμα της τηλεκπαίδευσής τους (τα ονόματα σε κάθε δράση είναι με αλφαβητική σειρά):

  • Γιαννούλα Μαίρη, Ζυγογιάννη Αριστοτέλη, Θέου Σοφία, Κυρίτση Θηρεσία, Παπακωνσταντίνου Μυρσίνη, Πετρινιώτη Κατερίνα, για τη δημιουργία του βίντεο με τις ευχές σε όλες τις γλώσσες και τα κάλαντα.
  • Καρέτσου Αναστασία, Τεταγιώτη Ηλία, Τσαπουρνή Πέτρο, για διενέργεια συνεντεύξεων.
  • Γιαννούλα Μαίρη, Θέου Σοφία, Καλαμάρα Απόστολο, Κυρίτση Θηρεσία, για τη συμμετοχή τους ως ηθοποιών και τη δημιουργία του μικρού φιλμ «Not so equal after all...».
  • Μαλλιώρα Αποστολία-Θεοδώρα, Μαντζαρλή Ιωάννα, Μπούρα Μαρία, Τσακανίκα Δανάη, για τη συμμετοχή και υλοποίηση δράσεων στο workshop «Euroweek», και μάλιστα μετά το πέρας των σχολικών μαθημάτων (21-25 Ιουνίου).
  • Αλεξάκο Βαγγέλη, Αντωνοπούλου Ιωάννα, Βασιλάκο Βαγγέλη, Βασιλείου Ευθαλία, Γιαννακού Ευδοκία, Δημόπουλο Πέτρο, Ζορμπά Ρένια, Καραθάνο Οδυσσέα, Καραθάνου Ελισάβετ, Καρύδα Λαμπρινή, Κουρδή Εύα, Κουτσόπουλο Χρήστο, Κωστοπούλου Ιωάννα, Λαχανά Γιώργο, Λουκά Αποστόλη, Μαλλιώρα Αποστολία-Θεοδώρα, Μαντζαρλή Ιωάννα, Ματσουκά Φρειδερίκη–Ευαγγελία, Μπαλτά Έλενα, Μπούρα Μαρία, Πανταζή Σοφία, Παππά Μάρκο, Πέτσα Μαίρη, Σαβάλλα Φρειδερίκη, Τασιοπούλου Χαρά, Τσακανίκα Δανάη, Τσινόπουλο Αλέξανδρο, για τη διάκρισή τους στον διακρατικό διαδικτυακό κουίζ «The Prominent Inventors and Inventions of Poland, Greece, Bulgaria, Romania and Portugal" – an interactive quiz».

Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου συγχαίρουν τους παραπάνω μαθητές, αλλά και όλους τους υπόλοιπους που συνέβαλλαν στην υλοποίηση των δράσεων μέσα σε τόσο αντίξοες συνθήκες και τους εύχονται πάντα να είναι δραστήριοι και επιτυχείς και να βάζουν ωραίους και υψηλούς στόχους.

Δείτε εδώ τις φωτογραφίες.

Πρόσθετες πληροφορίες